Full service marketing bedrijf (advies, creatie en uitvoering)
Namens onze cliënt komen we graag in contact met eigenaren / directeuren van een passend full service marketingbedrijf in de Randstad.
Onze opdrachtgever is een partnerschap met een internationale achtergrond. Beide partners hebben een imposante carrière achter de rug als executives bij grote ondernemingen in de financiële dienstverlening. Ze hebben zich nu definitief in Nederland gevestigd waar ze zijn gestart met een eigen onderneming in 2019. Om de groei te versnellen en om hun eigen kerncompetenties beter te benutten zijn ze op zoek naar een onderneming met een volwassen profiel, een ambitieuze klantengroep en een gemotiveerd en divers team van werknemers.
Hieronder vindt u een samenvattend overzicht van de wensen in de vorm van een profiel. Een aankoopmemorandum beschrijft de specifieke behoeften meer uitgebreid en gaat ook in op de overnamevoorwaarden en is op verzoek beschikbaar. Het heeft de volgende indeling:
- Omschrijving van de gewenste onderneming
- Locatie van de onderneming
- Omvang van de onderneming
- Gewenste omzetverdeling naar aard en doelgroep
- Personeel en continuïteit van de directievoering
- Integratie van de aangekochte onderneming
- Voorgestelde transactie en voorwaarden
Overweegt u een verkoop van uw onderneming of bent u op zoek naar een nieuwe uitdaging en wilt u ruimte maken om dat te doen? Dan is dit wellicht een goede mogelijkheid voor u om daar invulling aan te geven.
Voldoet uw onderneming aan de volgende wensen dan behoort een overname van aandelen zeker tot de mogelijkheden en komen we graag met u in gesprek.
√ Een financieel gezonde marketing services onderneming, sterk in digital marketing, variërend van strategie en conceptontwikkeling tot implementatie en dagelijkse ondersteuning
√ Kwaliteit en klantgerichtheid maakt deel uit van de bedrijfscultuur
√ Het grootste deel van de omzet is gebaseerd op een regelmatige klantrelatie en terugkerende werkzaamheden, gebaseerd op overeenkomsten of opdrachtbevestigingen.
√ De gehanteerde tarieven zijn passend bij de geboden dienstverlening en marktconform
√ Gevestigd in de Randstad (In of in de buurt van Amsterdam, Schiphol, Den Haag, Rotterdam)
√ De klantengroep bestaat uit MKB bedrijven en een aantal grotere opdrachtgevers. Een mix van Nederlandse en internationale klanten en/of opdrachtgevers die plannen hebben voor internationale uitbreiding
√ De omvang van de personele formatie ligt tussen de 20 en 50 man personeel en is bij voorkeur divers van samenstelling qua gender, capaciteiten en internationale achtergrond
√ Medewerkers, of in ieder geval het senior team voelt zich comfortabel om met de nieuwe eigenaren in het Engels te communiceren. Dat de voertaal op de werkvloer Nederlands is zal geen bezwaar zijn omdat de kopers gewend zijn om samen te werken met mensen van verschillende internationale achtergronden en taal.
√ De continue ontwikkeling van het de medewerkers staat voorop, net zoals de ontwikkeling van de bestaande en nieuwe producten en diensten.
√ Na overname gaat de dienstverlening verder onder de eigen naam van de onderneming, waarbij met de oud eigenaar afspraken worden gemaakt over de aard en omvang van de werkzaamheden voor een goede overdracht.
√ Overname van ten minste 51 % van de aandelen als er meerdere aandeelhouders zijn. Als de aandelen in één hand zijn gaat de voorkeur uit naar overname van 100% van de aandelen
Bovenstaande is geen limitatieve opsomming en niet elk uitgangspunt heeft hetzelfde gewicht. Voldoet u aan de meeste kenmerken maar niet aan alle, dan kan het nog steeds zinvol zijn om in gesprek te gaan.
Reactieformulier